Biuletyn AGH
Magazyn Informacyjny Akademii Górniczo-Hutniczej
04 luty 2023

AGH w „Bitwie na Głosy”

Karolina Andrzejewska – nasza koleżanka pracująca w Dziale Współpracy z Zagranicą AGH przeszła pomyślnie 2 etapy castingu i dostała się do Programu Bitwa na Głosy, największej produkcji w historii polskiej telewizji, gdzie przez 10 tygodni śpiewała i tańczyła w 16-osobowym zespole Haliny Mlynkovej. Przedsięwzięcie to miało charakter charytatywny.

Karolina już w dzieciństwie wykazywała zainteresowanie muzyką, uczęszczała do Studium Baletowego przy Operze i Operetce w Krakowie, a w okresie szkoły średniej do Studium Muzyki Rozrywkowej w Cieszynie. W tym też czasie została laureatką wielu konkursów wokalnych, zdobyła m.in. tytuł Lidera Roku Ligii Talentów w Cieszynie w 1998 roku w 4 konkurencjach: śpiewie solowym, chóralnym, tańcu klasycznym oraz w aktorstwie (Święto Trzech Braci), I miejsce w III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym Eurotalent w Warszawie, jak również dostała się do Złotej Dziesiątki w Ogólnopolskim Festiwalu Gama 2005.

Karolina Andrzejewska - fot. Roman Sajewicz

Uczestniczyła w wielu warsztatach wokalno-aktorsko-tanecznych m.in.: z Adamem Hanuszkiewiczem w Teatrze A. Mickiewicza, Elżbietą Zapendowską, Grażyną Łobaszewską, Maciejem Pawłowskim, Ewą Kossak. Współpracowała z Teatrem 38 w Klubie Pod Jaszczurami oraz z Instytutem Sztuki Solvay.

Ukończyła studia z zakresu filologii angielskiej w Kolegium Języków Obcych w Cieszynie, otrzymując dyplom licencjata Uniwersytetu Śląskiego. Jest absolwentką dwuletniej Szkoły Wokalno-Aktorskiej w Krakowie oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie ukończyła uzupełniające studia magisterskie na kierunku kulturoznawstwo-cywilizacja śródziemnomorska.

Od 2001 roku do chwili obecnej jest wokalistką, solistką, autorką tekstów oraz linii melodycznych rockowego zespołu Batalion D’amour ze Skoczowa. Zespół ma na koncie 5 albumów, występy na festiwalach Castle Party, czy Hunterfest, ponadto koncerty w całym kraju, również jako support znanych polskich wykonawców rockowych zespołów takich jak: Wilki, Clostelkeller, Houk, Kult. W 2005 roku to właśnie z zespołem Batalion D’amour Karolina wydała płytę Niya, jedną z najlepiej ocenionych w pierwszej połowie 2006 roku płyt w Teraz Rock, której przyznano aż „4 gwiazdki”. Press tour, jak i koncerty spotkały się z ciepłym odbiorem publiczności. Udzielała się również charytatywnie m.in. na koncertach WOŚP. Obecnie pracuje z zespołem nad kolejna płytą, materiał częściowo jest już nagrany, muzycy szukają jednak ludzi chętnych do wsparcia finansowego ich projektu. Batalion D’amour dostał szansę posiadania profesjonalnego producenta ze znanego, legendarnego już w Polsce zespołu rockowego i niewiele trzeba, aby materiał ujrzał światło dzienne – jak mówi sama wokalistka.

Co sądzisz o idei Programu?

Bitwa na Głosy to cudowna inicjatywa, która połączyła wokalistów, muzyków i ludzi, którym muzyka po prostu w duszy gra, po to, aby wesprzeć potrzebujących, gdyż pieniądze wygrane przez jeden z zespołów przeznaczone były na cel charytatywny. Osiem zespołów pod przewodnictwem gwiazd walczyło o 100 tysięcy złotych i przez 10 tygodni intensywnie ćwiczyło pod okiem trenerów wokalnych i znanych postaci polskiej sceny muzycznej, aby zdobyć środki dla wybranych przez siebie organizacji.

Jakie są Twoje wspomnienia?

Dla mnie osobiście był to trudny czas. Łączenie pracy z dojazdami na próby w Cieszynie i w Warszawie było nie lada wyzwaniem, ale jestem wdzięczna losowi za taką lekcję życia. Teraz już wiem, że chcieć to móc, a cel przecież był szczytny, więc tym bardziej motywacji nie mogło zabraknąć. Jestem szczęśliwa, że mogłam przeżyć tak wzbogacającą muzyczną przygodę w gronie fantastycznych ludzi i przecudownych opiekunów. Uczyć się od specjalistów z dziedziny muzyki, wokalistyki i choreografii oraz współpracować z Haliną Mlynkovą, wrażliwą, energiczną i pozytywnie nastawioną do ludzi artystką. Miałam też okazję zaśpiewać partię solową, a dokładnie utwór „Mamma Mia”, spotkałam się z pozytywną oceną – szczególnie głosu – a nie jest łatwo tańczyć i śpiewać jednocześnie… Zabawne jest to, że niektórzy znajomi byli zdziwieni faktem, iż umiem zrobić szpagat – ten ostatni element choreografii wzbudził duże zainteresowanie…

Halina Mlynkova i K. Andrzejewska w stylizacji do piosenki Candyman - fot. Tomek Sajewicz

Śpiew i taniec jest mi bliski, dlatego też każda uwaga z ust fachowców programu „Bitwa na Głosy” była na wagę złota. Bardzo miło wspominam poranną choreografię. Mimo to, że prawie zawsze zaczynaliśmy piątkowe i sobotnie próby bardzo wcześnie, a trwały one do późnego wieczora, dziś wiem, że było warto. Kiedy odliczanie do sobotniego występu na żywo zaczynało się, a publiczność w studio tańczyła razem z nami, adrenalina nie pozwalała na spadek energii. To były chyba najprzyjemniejsze momenty. Sztaby stylistów i fryzjerów dbały o nasz wizerunek, mam piękną pamiątkę w postaci stylizowanych sesji zdjęciowych, za co jestem bardzo wdzięczna zaprzyjaźnionym stylistom i wizażystom.

Chciałabym wyrazić podziękowania dla Prorektora ds. Współpracy i Rozwoju prof. Jerzego Lisa oraz Kierownik Działu Współpracy z Zagranicą mgr inż. Marty Foryś za przychylny stosunek do mojego udziału w programie, jak również koleżankom i koledze z DWZ za miłą współpracę podczas Bitwy :)

Z. Sulima

www.karolina-andrzejewska.pl
www.bataliondamour.art.pl