Biuletyn AGH
Magazyn Informacyjny Akademii Górniczo-Hutniczej
18 listopad 2017
Strona GłównaBiuletyn AGHArchiwumKontakt
Szkolenia z platformy Moodle
23 styczeń 2012

Uczelniana Platforma e-Learningowa (UPEL), oparta o system Moodle, to podstawowe narzędzie używane w AGH do wspomagania prowadzenia kursów e-learningowych. Można ją także wykorzystywać w przypadku zajęć hybrydowych, czyli takich, które łączą tradycyjne metody dydaktyczne z pracą online. Wśród możliwości, które oferuje Moodle znajdują sie m.in. administrowanie uczestnikami kursu, zamieszczanie materiałów i linków, robienie zadań i testów czy komunikacja ze studentami. Jedną z podstawowowych zalet Platformy jest to, ze upraszcza ona i automatyzuje pewne tradycyjne czynności wykonywane w trakcie zajęć dydaktycznych. Przykładowo, wykładowca może umieścić na swoim kursie treść zadania i określić termin nadesłania rozwiązania (pokaże się on w kalendarzu kursu). Student przesyła je korzystając z prostego formularza. Wykładowca jest informowany mailem o wszystkich nadesłanych pracach i widzi je poszeregowane w przejrzystych tabelach. Może je ocenić i ta informacja zwrotna zostanie automatycznie przesłana do ocenianego. Moodle pozwala tez na personalizację rozwiązań, więc jeśli ktoś np. nie ma ochoty otrzymywać automatycznych powiadomień o przesłaniu rozwiązania może tę opcję z łatwością wyłączyć. Jeśli denerwuje go, że studenci spóźniają się z oddawaniem prac, może technicznie uniemożliwić im robenie tego po terminie.

Każdy pracownik naszej Uczelni może założyć sobie konto na UPEL-u, wystarczy zwrócić się z prośbą do administratora platformy na macierzystym Wydziale. Adres strony zawierającej listę administratorów i kontakty do nich znajduje się na końcu tego tekstu.

Centrum e-Learningu dostarcza natomiast infrastrukturę i wsparcie potrzebne do prowadzenia zajęć. Dziś chcielibyśmy poinformować o nowych szkoleniach z platformy Moodle, które zaczną się odbywać od początku wiosennego semestru.

Podstawowe szkolenia będą rozpoczynały sie od 2-godzinnego bezpośredniego spotkania. Reszta zajęć odbędzie się online. W części poświęconej obsłudze platformy uczestnicy dowiedzą się, jak zakładać kurs i określać jego ustawienia, zapisywać studentów i dzielić ich na grupy, załączać pliki i linki, zakładać i prowadzić forum oraz tworzyć różne typy zadań i je oceniać. Szkolenie obejmie też podstawy dydaktyki e-learningu: różne zastosowania tej metody, przygotowanie studentów do pracy online, przystosowanie klasycznych metod do nowego środowiska uczenia się czy dobór cyfrowych materiałów dydaktycznych z uwzględnieniem reguł prawa autorskiego.

Ukończenie całości powinno zająć około 20 godzin nauki.

Istnieje też możliwość poszerzenia szkolenia lub przygotowania zindywidualizowanej jego wersji, jeśli znajdzie się wystarczająco liczna grupa chętnych. W takich przypadkach prosimy o kontakt z Centrum e-Learningu.

Szkolenia online mogą też być wzbogacone o kolejne spotkania bezpośrednie, w trakcie których uczestnicy spotykają sie w pracowni komputerowej z instruktorami CeL-u i pod ich okiem ćwiczą wykonywanie różnych zadań na Moodle’u. Szkolenia tego typu będą prowadzone dla grup liczących 6–15 osób.

O wszelkich szkoleniach będziemy informować na naszej stronie internetowej. W razie jakichkolwiek pytań lub potrzeb szkoleniowych prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Centrum e-Learningu
www: cel.agh.edu.pl, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
tel.: 6173771

Strona UPEL (wraz z listą administratorów): dydaktyka.agh.edu.pl

Jan Marković